Mitt liv

Alla inlägg under oktober 2007

Av Ulle W - 21 oktober 2007 21:14

Kort referat om mina resultat i Kallhäll..

JumJums Kaprifolia, self Pe golden, 88p Cert och BIRjr

Dragons Chanelle, american crested brindle, 87p

JumJums Alfa Romeo, self PE golden, 89p Cert och 1/4

JumJums Jabba Dabba Doo, english crested PE golden, 89p Cert och BIR-R

Av Ulle W - 20 oktober 2007 18:57

Har ägnat så gott som hela dagen åt djuren, trimmat det sista, städat burar, packat bilen och alldeles nyss badat den sista grisen som ska med till Kallhäll i morgon. Ska bli såååå kul! Framför allt att få träffa alla goa marsvinsvänner, som bara träffar på just utställningar.


Men, tog ett brej i "svineriet" på eftermiddagen, för en familjemiddag på Kinakrogen. Sen var vi upp till Lugnet en stund på motormässa. En hel del snygga bilar och hojar fanns att beskåda.

Samt en uppstoppad krockskadad älg som låg över huven på en bil! Rätt så läskigt att få se det live måste jag säga...hoppas att det inte händer en annan *ryser*

Av Ulle W - 19 oktober 2007 21:41

äntligen fredag...men som föräldraledig och alltid hemma så har jag himla svårt att få den där rätta "äntligen fredagstämningen" att infinna sej. Faktum är att jag längtar lite efter att få börja jobba igen. 7 januari är det iallafall dax. Att få träffa mina underbara arbetskamrater igen. saknar er ska ni veta!

Jaha, vad har hänt i dag då? Jo, jag har varit hos tandläkaren och lagat ett hål. Det gjorde inte ett dugg ont och det hela var över på 20 minuter...däremot blev det ett stoooooort hål i plånboken ā 590 spänn...å så har jag två hål kvar att laga *dubbelsuck*

Appropå plånbok så fick jag lov att köpa en ny idag, min kära snygga som hängt med i 4 år nu börjad falla i bitar....gillar inte nya plånböcker innan man lärt "känna dom"


Trimmat klart 2 marsvin som ska med på söndag, Alfa Romeo och Kaprifolia är klara, kvar är Chanelle och Jabba. Den sistnämnda är inte kul att trimma kan jag säga! Hon är, precis som sin mamma Grace, otroligt håröm. Jag tycker så synd om henne för hon piper och skriker för varje strå som rycks. Förhoppningsvis får hon cert på söndag och det sista nästa vecka i Rävlanda, så slipper hon trimmas mer när hon väl är champion.

Blir hon champion då så har jag under 2007 lyckats få fram 6 st champinjoner! Helt otroligt stolt är jag för det ;)

Känns å attans kul att man kommit nån vart i sin marsvinsavel, och får bevis på att man jobbar åt rätt håll.


Av Ulle W - 19 oktober 2007 10:35

http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE


Kolla in filmen och avgör själv =)

Sjukt roligt tycker iallafall jag att det är!

Av Ulle W - 17 oktober 2007 10:16

Hela den här dagen var så jättebra planerad tyckte jag i morse. Det hade lovats strålande solsken och näst intill ingen vind. Jag tänkte att efter jag lämnat Jennie på förskolan, skulle jag stoppa ner Daniel i vagnen (ja, tån är bra idag) ta en långpromenad och sen ägna mej åt mina trädgårdsland. Fylla på med ny jord och stoppa ner en massa fina vårlökar. Det lät väl som en trevlig dag?

Men vad händer?, Jo, Jennie kliver upp från sin säng, gnyr lite och lägger sen jordens kastspya! Hon försöker ändå äta lite men allt kommer upp över köksbordet....så nu ligger hon nerbäddad i soffan, med en hink nedanför, och kollar på nyaste Askungenfilmen. Jag kan bara sukta efter solskenet där ute =(  Jag har stoppat i mej en näve vitpepparkorn (dagistrick nr 1) och håller tummarna att inte lillprinsen oxå ska börja kräkla...

Få se om Jennie kanske somnar en stund, så kan jag kanske börja lite smått med landen iallafall...

Av Ulle W - 16 oktober 2007 11:58

Läste just att domarna fallit för "Stureplansvåldtäkterna"


21-åringens advokat kommenterar "Han tycker det är extra jobbigt, eftersom 4 år är en ganska lång tid"

VAAAAAA!!!! Menar han allvar, eller? Ja, jag kan hålla med om att 4 år är en ganska lång tid, men för den 19-åriga flickan som han våldtog då? Tror han att hennes "ärr" kommer vara borta efter 4 år???

Nej, lås in dom och kasta nyckeln...finns inget som helst försvar för människor som våldtar!

Av Ulle W - 16 oktober 2007 11:19

Så känns det just nu, det lixom kryper i kroppen på nåt sätt? Är alldeles infernaliskt rastlös. Skulle vilja ta en promenad i höstvädret, men jag råkade "sträcka" min ena stortå på nåt dumt vis igår, när jag skulle "övningscykla" med mellandottern. Ja, alla ni som har eller haft en 4 åring som ska försöka lära sej cykla vet att man måste kuta bakom, hålla i sadeln och ropa "heja heja" för att sen släppa och ungen cyklar som om den aldrig gjort annat...tills denne upptäcker att man släppt taget...å faller då pladask i gatan...

Det var nu under den här springa-å-hålla-i-sadeln-böjd-som-en-fällkniv som tån inte ville vara med nåt mer....


Ikväll är det dax för äldsta dotterns andra avlusning. Dom små lössens ännu mindre avkommor ska kläckas idag, och då ska dom minsann få sej en överasking i form av jätteäckligt gift (läs Prioderm) hält över sej...*mohaaahhaahhaa*

Ännu inga löss på övriga familjen *pustar ut*


Fick bekräftelsen till utställningen i Kallhäll på söndag, 20 rexar! Ja eller hur, att min Sir Lancelot har nån chans att ens få typ 82 poäng??? Nej, nån sorts självbevarelsedrift har jag, så han får stanna hemma med sin söta fru, så plockar jag ut honom framåt vårkanten...eller kanske tom väntar till sommaren? Dååå ska ni få se på en snygging, när han är färdigväxt och pälsen är klar!

Annars är det väl inte så många jag ska ställa som är nåt att hänga i julgranen? Är som sagt inne i en liten mellanperiod, mina finaste goldenhonor går just nu i avel.

Föresten, ska exportera en goldenhane till Finland och Hanna L...ännu ett land på min "exportkarta"...Norge, Danmark, England och nu Finland. Sen i vinter/vår kommer det en uppfödare från Tyskland och hämtar rexar =) 


Jo, ni som är matglada och gillar att laga mat..precis som jag. Jag söker recept som innehåller bönor! Alltså, där man kan byta ut kött mot bönor. Har ju några vänner som är vegetarianer vet jag, så dela med er av era goa recept nu! Nej, jag har inte tänkt att konvertera, men jag tycker bönor är så attans gott (vilket ingen i övriga familjen gör, tyvärr) Därmot har jag kommit på mej själv att mer och mer utesluta "vanligt" kött, däremot älskar jag kyckling i alla dess former.


Av Ulle W - 14 oktober 2007 19:04

Här har det varit barnkalas, för Jennie som fyllde 4 år i onsdags. Hon fick bestämma helt själv vilka hon ville bjuda så det blev 9 st kompisar från förskolan. Totalt hysteriskt hög ljudnivå emellanåt, men alla barnen hade det himla skoj och var mätta och nöjda när dom blev hämtade av sina föräldrar =)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards