Mitt liv

Alla inlägg under december 2007

Av Ulle W - 10 december 2007 20:48

Denna dagen har jag bara lust att raderar ur registret.

Jag har en penningskuld som jag har dragits med i några år. Egentligen inte så värst mycket pengar, men allt för mycket för mej att betala av inom dom närmsta 5 åren. Varje gång jag har kollat på "Skuldfällan" på tv så har den där skulden börjat gnaga på mitt samvete. Betalar en viss summa till kronofogden varje månad, men den är inte stor, så det händer inte så mycket med min skuld.

Så hela förmiddagen har jag ägnat åt att ringa runt och "förnedrat" mej, ställt frågor till inkassoföretag om dom kan komma överens om en förlikning och bla bla bla. Till sist ringa till våran bankkille. Fick en tid i slutet av januari, så kanske kanske det går att ta ett lån som kan bakas in i huset, och betala mina skulder!!!

Det skulle vara så underbart att för en gång skull kanske få ut en HEL månadslön, eller varför inte kunna spendera skatteåterbäringen?


Sen då, jo hittade två till döda ungar.....en buffrexhane som jag tänkt spara, och den sista chokladhonan....jag har vänt och vridit och funderat och funderat på vad det kan vara för fel? Jag har inte bytt foder, samma hö, det är lagom varmt hos dom....men icke! Av 20 ungar har nu 8 dött...och två honor har toxat. Grace däremot som födde en död unge förra veckan är pigg!

Av Ulle W - 10 december 2007 11:05

Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...  

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
 :
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:
 
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:
 
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:
 
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto :  Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Husmorstips 5:
 
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.  

Husmorstips 6:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.

Husmorstips 7:
 
För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:
 
Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:
 
Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:
 
Överblivet vin ?????

Av Ulle W - 9 december 2007 20:26

Vi har ett blått hus...eller iallafall med blåa lampor. Köpte en sån där ljusslinga, med små blåa lampor, som var tänkt att ha runt staketet på verandan. Vet inte vad jag missade, men en väsentlig sak var att kolla hur lång slingan var...jag läste fullkomligt fel, och köpte därför två st för att dom skulle räcka.

Väl hemma så skulle maken snitsa upp slingan. Han kommer in och skrattar lite och frågar, om jag verkligen läst på kartongen! Där står klart och tydligt att varje slinga är.....24 meter!!!! Så nu är hela verandan inlindad i blåa lampor, samt en del av garaget. Ser ut som värsta tivolit!


Var inne hos grannen på underklädesparty. Det finns en affär i grannstaden som heter Underverket som säljer lite mer exklusiva underkläder, som är vansinnigt snygga! Och dom har alltså även homeparty.

Köpte en svart läcker BH från Chantelle till det mindre läckra priset av 600:-

Hon frågade om jag ville köpa trosorna som hörde till, för 395:- men dom avstod jag..

Av Ulle W - 8 december 2007 23:30

Nähäpp! Det bidde ingen ny motorcykel för mej, firman ville inte ta in en av våra "gamla" i inbyte. Fasiken, här hittar man drömhojen...kan vi bara fixa fram 8000 till handpenningen så är hojen våran. Nån som vill sponsra???


Blev en snabbvända inne på IKEA på vägen hem. Resulterade i en ny datorstol (så attans skön att sitta i) lite julpynt och lite annat gott och blandat.


Kvällen har ägnats åt att spela Guitar Hero. På nåt sätt har hela Guitar Hero III lyckats raderats så det var bara att glatt börja om...SKITKUL!!!! *not*

Av Ulle W - 7 december 2007 18:19

Jäkla skitväder! Här har regnet vräkt ner nu i ett dygn...och för några dagar sen så var det snön som vräkte ner =(

 Vill ju så gärna ha en vit jul...


Har iallafall varit duktig och börjat med trimningen av dom 4 som ska med till Sollentuna i början av januari. Två rexar och två korthår har jag anmält.


Lilla saffronhanen från Fiestas kull hittade jag död i morse, och chokladhonan från Nightwish kull är inte så där jättepigg. Johanna har stödmatat henne med välling några gånger i dag, och då piggnade hon till lite. Få se vad som händer...


I morgon bär det av till Gävle för att kolla på ev ny hoj. Vill så gärna ha en snygg custom istället för jättetunga Kawasaki vidundret jag har nu...

Sen blir det väl en vända in på IKEA kan jag jag tänka...hur mycket folk lär det inte vara där då??

Av Ulle W - 5 december 2007 21:11

Jag har ett fruktansvärt brott att bekänna...jag har kastat fullt friska och levande växter i soptunnan!!!!!


Har under en längre tid försökt fatta mod till mej att utföra denna handling. Men nu när det skulle julpyntas i vardagsrumsfönstret så fick jag äntligen en ordentlig anledning att hiva ut dom. Ett gäng Benjaminficusar och nåt annat kraffs som fäller nåt otroligt med blad emellanåt.

Kändes rätt skönt efteråt, måste jag säga!

Nu blir det två fönsterbrädor tomma, när så julpyntet plockas bort efter nyår...undrar just vad jag kan fylla brädorna med.....Tradera, here I come!...många hoyor kommer det att bli är jag rädd för =)

Av Ulle W - 4 december 2007 12:16

Så här går det ju oxå jättebra att sova!


Av Ulle W - 4 december 2007 09:48

Nu sover Nightwish, och Grace har klämt ur sej en jättestor dödfödd hona på 130g. Jag som inte trodde hon var dräktig? Hoppas nu innerligt att hon tar över Nightwish bäbisar, så dom överlever och hon inte toxar hon med...

Bara att hålla tummarna.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards