Mitt liv

Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Ulle W - 8 februari 2007 21:36

Här skulle man ju kunna tillbringa en vecka eller två utan att må allt för tjyvens...Nej, nu ska jag sätta på mej storstövlarna å gå ut å skotta snö...himla skoj *not*

Av Ulle W - 8 februari 2007 21:30

men hallå!! Varför...jag frågar bara VARFÖR kommer nån överhuvud taget på en sån här grej.Ser framför mej hur nån (sätter hundra spänn på att det är en amerikan) sitter där hemma med sitt barn, och har hiskeligt svårt att komma på var man ska hänga upp alla torklappar nånstans? Jo, jag konstruerar en torkställning för torklappar och tar patent på den och blir jätterik!! Sagt och gjort...det finns nu att köpa. Jag behöver ingen torkställning för blöta torklappar...jag torkar mina ungar med disktrasan... NEJ DÅ, huvaligen *ryser* jag lovar, det gör jag inte!! Använder hederligt vanligt hushållspapper när små barnmunnar eller näsor är kladdiga ;)

Av Ulle W - 8 februari 2007 21:00

Just nu ligger min äldsta dotter, 10 1/2 år, på ett jätteplus! Stod inne i hennes rum, framför hennes stora spegel, och drog in magen så mycket jag kunde å sa -"Så här smal skulle jag vilja vara" -"Nej då, du är bra som du är för mammor ska va lite runda!" säger hon =)Så nu ni alla mammor, så vet ni det...för min dotter är en väldigt intelligent flicka, så jag röstar för att vi gör hennes ord till lag ;)

Av Ulle W - 8 februari 2007 18:30

Häromdagen när jag var ute och körde i min finfina grönmetallicfärgade Fårrrrrd, så hamnade jag bakom en sån där jättelångtradare. På flaket hade den en hel drös med sprillans nya fina blänkande bilar. Då kom jag osökt att tänka på en film som jag sett flera ggr...Lotta på Bråkmakargatan. Just den episoden i filmen som jag tänkte på, var när Lotta ska ge sej ut för att köpa en julgran, men alla är slut! Hon ser en lastbil som är fullastad med just julgranar, hon går fram till farbrorn som kör och håller fram en krona och frågar om hon får köpa en gran. Farbrorn snäser surt att det får hon minsan inte! Lotta blir ledsen så klart och farbrorn kör iväg med granarna. Men det vill sej inte bättre att en liten gran trillar av flaket och Lotta ropar och ropar -"Du tappade en gran!" Men lastbilen kör iväg...så Lotta tar med sej granen hem =)Det var så jag tänkte när jag körde bakom den där lastbilen, att kan han inte ta och tappa en bil? Så jag får stå där och ropa -"Hallå! Du tappade en biiiiiiil!" Men chauffören skulle inte höra så jag kunde helt sonika ta bilen med mej hem =)Men inte tappade han nån bil inte =( Han svände åt vänster i rondellen och jag skulle rakt fram...

Av Ulle W - 8 februari 2007 18:26

Min kvinnliga sida:[x] Köpt en hårfön?[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?[x] Pratat känslor?[x] Tänkt på att matcha mina kläder?[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?[x] Funderat på namn åt mina barn?[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand?[ ] Druckit Cosmopolitan?[x] Sett ett avsnitt av “Sex and the city”?[x] Sett två avsnitt av “Sex and the city”?[x] Känt mig sugen på en kopp te?[x ] Känt glädje över att få blommor i present ?[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?[x] Blivit arg utan anledning?[ ] Gråtit efter 9 fyllda år?[x] Brytt mig om H&M:s val av modell?[x] Pratat skvaller?[x] Varit arg/sur utan att tala om det?[x] Kramat en kille?[x] Dansat?Totalt: 19 poängMin manliga sida:[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?[x ] Ätit en blodig stek?[x] Läst en biltidning?[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?[x ] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?[x ] Skött grillen under en grillfest?[ ] Läst en bok av Jan Guillou?[ ] Läst ett nummer av Slitz?[ ] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?[x] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?[x] Diskuterat bröst?[ ] Gjort lumpen?[ ] Läst nick hornby?[ ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?[x] Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?[x] Lagat någonting på egen hand?[ ] Skrikit “kom igen nu gubbar” på en fotbollsplan?[x] Tävlat i att dricka öl?Totalt: 12 poängSicken tur att jag fick flest kvinnliga poäng *pustar ut*

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards