Mitt liv

Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Ulle W - 27 februari 2007 10:55

...är en himla bra låt med Pink, tycker jag. Handlar om att flickor inte ska gå på myten med silikonbröst, bantning osv utan att man ska leva ut sina drömmar.Jag bor i Sverige och där har vi, Thank God, yttrandefrihet. Jag får kalla Kungen för gubbjävel och jag får måla mustach på en bild med stadsministern utan att bli arkibuserad (stavas det så föresten, ser konstigt ut) eller stenad till döds eller fängslad i nån liten jordhåla i några år på vatten och mögligt bröd.I min personliga blogg här, skriver jag om sånt som kretsar runt i min skalle ett tag, och som jag känner att jag måste få på pränt. Tydligen intresserar det vissa, för jag har iallafall runt 20 besökare varje dag. Jag skriver om sånt som ibland kan vara himla svårt att prata med någon om, lättare då att någon får läsa om det. Vissa dagar är mina inlägg tunga och tråkiga, andra dagar kan dom vara helt urflippade, men sån är jag!Att få kritik för vad jag skriver tycker jag faktiskt inskränker på just det här med yttrandefrihet. Sen att någon anser ett inlägg för osmakligt och respektlöst, det skiter jag högaktningsfullt i!!! Att jag gör mej osams med någon för det skiter jag oxå helt högaktningsfullt i! Personer som inte kan acceptera vad jag gör och hur jag handlar i mitt liv, anser jag inte har någon plats i mitt liv. Jag orkar helt enkelt inte lägga energi på sådana personer. Att försöka göra saker för att dom ska vara nöjda.Jag skriver vad jag vill, och om det inte passar så *öppnar dörren och visar vägen ut*Jag har 2 riktiga vänner, sen en drös med kompisar...det är en himla skillnad! Jag väljer mina kompisar med stor omsorg, som jag redan skrivit, jag orkar inte lägga energi på konstiga relationer...Sen kan jag meddela att internet och nya datorn fungerar utmärkt...även om jag svär för att Windows Vista är lite krångligt ibland...Nu ska jag krypa ut på iskalla vinden och leta reda på Windows XP officepaket för nåt sånt följde ju inte med datorn...snåljåpar....Vill oxå skänka en varm tanke till alla inblandade i den tragiska bussolyckan utanför Uppsala nu på morgonen. Jo, kan du tänka dej, jag har FAKTISKT empati och känslor i min själ oxå...så det så!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards