Mitt liv

Alla inlägg den 22 september 2007

Av Ulle W - 22 september 2007 20:16

Har länge klarat av att hålla mej borta från Hoyaauktionerna på Tradera...men i dag lyckades inte fingrarna hålla sej i styr, så jag tog mej en titt där inne! Sååååå mycket fint! Men jag har banne mej inte en fönsterbräda ledig för tillfället..undrar just om jag ska hiva iväg några trötta Benjaminfikusar??

Men hur som helst, överst på min hoyaönskelista står nu en H. camphorifolia och en H. imperialis. Om nån har en stickling så hojta!!

Skulle även kunna tänka mej en H.onychoides och en H.macgillivrayii ;)


Har föresten köpt nyaste The Sims 2 Jorden Runt..men vårat grafikkort har gett upp...väntar på ett nytt som kommer i morgon...men jag är otålig! Vill spela nuuuuu!


Har efter massor av funderingar skrivit klart anmälan till Kallhäll i oktober. Har inte så mycket att ställa för tillfället, de flesta goldenhonorna går med hanar...

Men så här blir det iallafall denna gången.

Juniorer

Dragons Chanelle, american crested brindle

JumJums Kaprifolia, self PE golden

Seniorer

JumJums Alfa Romeo, self PE (en hane som var otroligt fin när han föddes, och har bara utvecklats bättre och bättre. Supertyp för att vara hane, samt bra topp och underfärg)

JumJums Jabba Dabba Doo, english crested PE golden

Kodiak of Funny Farm, self chocolate som vill ha sista certet

High Hats Sir Lancelot, rex (hanen som var så jäkla ful när han var liten, så man bara ville gråta...men som nu är så vacker så man bara vill gråta)


Lancelot föresten, verkligen en historia som blev lång! Jag köpte honom av Bettan, nästan 5 veckor och liten som en liten tarm. Men jag köpte honom bara för stammen och framförallt för färgen. Bettan och även en annan rexuppfödare sa åt mej flera ggr, vänta och se, han kommer bli kanon!

Men, jag är ju van vid goldenhanarna, som lixom är klara från början. Är dom fina när dom föds så blir dom fina sen, och tvärt om.

Lancelot utvecklades bara till det sämre. Hans näsa var lång som en buss, pälsen var spikrak och spretade åt alla håll. Han fick para 2 honor när han var lite över 5 månader....ungarna blev kanon!

Nu, just fyllda 9 månader ser man vad Bettan och A menade! Han är så vacker, nosen börjar dra in sej, pälsen är så tät och krusig att man knappt får ner fingret till huden...så han kommer bli otroligt farlig i rexklassen hanar ö 8 månader när han är helt färdig!

Av Ulle W - 22 september 2007 20:11

I dag kom en helt underbar kull med rexar! 3 helt perfekta bebblor, så där perfekta så man får lust att ringa Expressen och be dom ta med på första sidan ;)

Nåja, mamma heter Rospiggens Davinia och pappa Rospiggens Jalle

JumJums Nickolina

JumJums Nicke Lilltroll

JumJums Nickodemus


Stannar gör Nickolina, helt gudomlig fin hona, med jättebred skalle, för att vara hona!

Nicke Lilltroll flyttar troligtvis till Rospiggens....Nickodemus stannar på Stand By så länge.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards