Mitt liv

Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Ulle W - 1 februari 2008 19:06

SCh JumJums Zidonie har börjat toxa....märkte det igår kväll och tvingade i henne en massa gott som hon faktiskt åt. Men i dag är hon mkt sämre och vill absolut inte äta någonting. Typiskt toxsymtom, resta nackhår, drägglar, luktar apa ur munnen, sitter ihopkrupen i ett hörn. Magen är full av bäbisar som inte ger ett enda livstecken ifrån sej....*gråter hejdlöst*

Fan fan fan, inte en till vacker hona som ska dö ifrån mej!! Har ju för sjutton snart inga goldenhonor kvar!


Nu vill jag inte få en massa moralpredikningar från en massa besserwisser, typ "men åk till veterinären med honan då!" Jag kan då informera er icke erfarna uppfödare, att när en hona väl har börjat toxa så finns det tyvärr inte mycket att göra för henne. Att ta henne till veterinären skulle vara otroligt stressfullt och grymt mot henne. Jag avvaktar tills i morgon, är hon inte bättre så ser jag till att hon får somna in på ett humant sätt här hemma i stället.


Blev himla glad när Helena/Mumindalens erbjöd mej att få ta hennes sista två goldenhonor, två riktiga puddingar! Den ena SCh och så hennes dotter. Ska förvalta dom oerhört väl, så inte Mumindalens goldenlinje helt försvinner, vore ju fruktansvärt tragiskt tycker jag. Sen bara måste jag fort som attan försöka få hem goldenhonorna från Sunquicks i Danmark.

Just nu känns det som om jag får börja om från början med att bygga upp min egen goldenlinje igen =(

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards