Mitt liv

Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Ulle W - 13 februari 2008 14:39

Peek-a-boos Villa Villerkulla hade fått sin kull i morse. 5 st bäbisar....4 döda och en yttepyttig liten pojke som fortfarande lever.

Så jäkla synd för dom var helt underbart fina allihop! Hanen som lever är lemonagouti/white, två till i samma färg, en buff/white och en svart med några buffstrån i rumpan...måste jag säga att den svarta var en hona???

Två av dom döda var torra och fina, men två hade Villa inte ens "packat upp" Lite märkligt att inte Davinia i samma bur hjälpt till, som fått kull förut?

Man skulle uppfinna nåt sånt där larm, som finns till hästar, som talar om när det är bäbisar på G, så man har en chans att hjälpa till att ta bort hinnorna...

Tror nog jag gör om den parningen, och hoppas på att det går bättre nästa gång. Sir Lancelot är ju såld och flyttar snart, så jag sätter ihop dom vid Villas nästa brunst.


Nu är det bara några dagar kvar tills mina danska djur kommer hem, ska bli så spännande! Fick en bild skickad av H, som huserar dom just nu, på cresthanen...attan sicken snygging han är!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards