Mitt liv

Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Så onödigt!

Av Ulle W - 13 september 2007 14:10

Vad jag spottar och svär! Svär över mej själv för att jag är så slarvig...fick brev från farbror Polisen idag, har fastnat på bild i en fartkamera och kört 7km för fort...1500 spänn fattigare. Där rök mina höststövlar.

7 ynka km hade jag väl för sjutton klarat av att hålla mej under?

Men, faktum är att det är första gången i mitt liv som jag får fortkörningsböter, har fått böter en gång för länge sen då jag körde utan bälte.


 
 
Ullis

Ullis

13 september 2007 14:31

Himla onödigt, men sånt som händer. Själv har jag dock *peppar,peppar* klarat mig än sålänge. Däremot fick jag "blåsa" 8.20 i morse precis utanför Fannys skola. Klarade mig förstås men så förvånad jag blev när det var värsta pådraget utanför skolan. MEN BRA!

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

13 september 2007 18:17

Hur länge sedan var det du körde för fort??

Själv har jag våndats lite för om jag skulle få böteslapp för jag var till Borlänge bad hus under sommaren och hade min mor med.Även barnen förstås.Men så satt vi o pratade och jag tror jag råkade trycka ner gaspedalen något innan jag sedan saktade ner igen o naturligtvis fanns det en kamera där...

Så tråkigt att behöva betala, förstås förstår att du är arg!!

Har aldrig betalat böter men någon gång trillar man väl dit...

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulle

13 september 2007 18:51

Det var på väg hem från utställningen i Jönköping, den 25e augusti. Trodde in i det sista att dom INTE skulle välja ut mej *suck*

 
Ingen bild

Sara

13 september 2007 19:55

Har ju inte haft mitt körkort mer än 3år. Men inga böter än:-P

 
Sofi

Sofi

13 september 2007 19:59

Från Jönköping tog vi det lungt (tror jag), har faktiskt försökt att hålla mig på rätt hasighet de sista åren, men det är svårt när man är ute och åker mycket.
Har fått fortkörningsböter en gång förut (8½ år sedan), då fick jag böta 1500 för att jag hade kört 29 km för fort(otroligt pinsamt var det), böterna har ökat rejält sedan dess.

http://hemgardens.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisbeth

16 september 2007 21:07

Nedrans otur! Förstår hur du känner dig! Så onödigt...

Man borde har en särskilt lapp på vindrutan när man åker från utställning, som varnar för fortkörning.
Det är bämnligen då man trycker på gasen...

Jag har får en speed ticket EN gång, det var efter att min vovve blivit BIS, så jag var väl lite glad när vi körde hem. Kostade 1400, så den segern blev ovanligt dyr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards