Mitt liv

Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Ulle W - 6 januari 2008 19:44

Jag är himla glad att jag inte bor i Neapel just nu, där soptipparna är överfulla, så folk slänger sina sopor på gatorna!

Jag är ännu mera glad över att vara gift med en sopgubbe, som ser till att det inte ligger sopor på Faluns gator =)


Av Ulle W - 6 januari 2008 17:38

Städat stora buren med alla honor i. Passade på att klämma lite på ev dräktiga honor, och oj vad glad jag blev!


Först har vi rexhonan Amarantha, hon är 70 dygn idag sen hon sattes med hane, men känns bara lite halvöppen, så det dröjer nog minst en vecka tills det blir söta buffbäbisar där. Dräktig med Sir Lancelot (omparning för förra kullen blev himla trevlig)

Zidonie, eng crest, ville ju inte bli dräktig med förra hanen. Nu har hon gått med den danska hanen Molo Mak. Har knappt vågat klämma på henne. Det här är ju hennes sista chans, för hon blev 1 år i början av oktober och jag vågar inte vänta längre. Men nog kände jag en liten bebbe där inne allt, skulle tippa på att det är 3-4 kvar. Superroligt med en goldenkull!!

Wilma, magpiehonan är dräktig med chokladhanen Kodiak, hon var superbrunstig när hon sattes in hos honom, så det vore konstigt om det inte tog! Känner små knölar där inne, är beräknad till den 27 januari. 


Av Ulle W - 6 januari 2008 16:19

Sitter här och funderar på vad nästa omgång med marsvinsungar ska få för namntema? Är snart inne på 4 varvet från A-Z

Hittills har jag haft

Omgång 1 - Hårdrocksband och låttitlar

Omgång 2 - Där var det inte något speciellt tema, utan blev lite hur som helst!

Den här omgången har det varit lite bil och motorcykelmärken, samt lite blommor.

Av Ulle W - 6 januari 2008 15:43

Så här sur och tråkig kan man se ut trots att man får visa sitt djur i BISfinal...men här är det sen eftermiddag och alla skratt och smil har tagit slut....i detta läge vill man bara hem hem och åter hem!!


Marsvinet på bilden är SCh JumJums Aston Martin och är en satin DE golden.

Av Ulle W - 6 januari 2008 13:24

Utanför fönstret yr snön ner just nu, har gjort så ända sen i morse, så det är några cm vitt på marken.

Har gått igenom alla 1000-tals marsvinsbilder som finns i datorn och hittade denna...Gud så man längtar!!


Av Ulle W - 6 januari 2008 09:37

Så här blev mina resultat efter utställningen i Sollentuna igår.


BIS 1

Golden Gates Molo Mak, self DE goldenhane 7 månader, 89p och Cert

JumJums Jaguar, eng crested PE goldenhane 8 månader, 88 och Cert

SCh JumJums Aston Martin, satin DE goldenhane 14 månader, 89p Cert BIR

JumJums Glimma, rexhona 5 månader, 87p

Rospiggens Tändsticka, rexhane 11 månader, 87 p 7/10


BIS 2

 Molo Mak, 87p

Jaguar Cert

Aston Martin, 89p Cert och BIR

Glimma 1/1

Tändsticka 8/10


Nu är det ingen mer utställning här i mellansverige förens i mars i Kallhäll, så jag är lite sugen på att följa med V ner till Landskrona i februari då det är engelska domare.


Har ju varit i kontakt med en uppfödare i Danmark, om att ev få köpa nån goldenhona till avel. Hade fått svar igår, och jäsingen vilka djur hon erbjuder mej! Så nu ska jag försöka välja bland 4 st...men det slutar nog med att jag tar hela bunten *hihi*

Gäller bara att få hem dom till Sverige nurå...nån som vill hjälpa till? *blink blink*


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards