Mitt liv

Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Ulle W - 20 januari 2008 19:20

Har just kommit hem från ett baspass i jympa på Friskis & Svettis. Så attans kul var det! Blev mäkta förvånad att jag faktiskt orkade hänga med i hela passet på 45 minuter. Trodde absolut att jag skulle vara halvdöd med andnöd och hjärtklappning efter typ 10 minuter. Så lite grundkondis finns ju där, sen kör jag ju på crosstrainern emellanåt.

Är en jobbarkompis som drog med mej på det här med jympa, alltid kul att träna med nån kompis. Så nu ska vi vara hurtiga och träna två ggr i veckan.


Har ju gett mej sjutton på att kunna få plats i min kulldräkt tills i juni då jag ska på bröllop!

Av Ulle W - 20 januari 2008 14:49

Japp, det har jag gjort idag. Ja, jag har faktiskt ett långhår, eller två om det ska vara rätt. Den första är ju farbror Blitz, ett riktigt virvelmonster, ser ut som en peruan med sisådär 10 virvlar för mycket. Han är äldst i gänget, född i augusti -03. Men otroligt pigg och rufsig!


Men nu var det inte han som blev friserad idag, utan sötaste Molly. Det är en sheltiekorsning som jag fick hem i höstas. Mamma till henne är en virvel som är född hos mej, och pappan är en renrasig sheltie. Molly och hennes mamma har bott hos en familj, men tyvärr så dog mamma Bazetla här i höstas och Molly blev ensam. Familjen ville inte köpa någon mer, så då hamnade Molly här med tanken att jag skulle omplacera henne....men hon är så söt så hon är kvar! Tanken är väl att någon av döttrarna ska ställa henne i pet så småningom.


Men nu hade pälsen blivit lite väl för lång och kissig så det var dax för ett välbehövligt bad och en klippning.

Använder en sån där praktisk effileringssax, som gör att pälsen inte ser så där fult hackig ut när man klippt. Så nu luktar Molly gott och är korthårig.

Ska ta en bild på henne när hon torkat ordentligt =)


Men, jag är himla glad att jag la av med långhåren! Fy sjutton vilket jobb det är. Bara att försöka få pälsen torr efteråt är ju en hel världshistoria. Föna föna föna hur länge som helst och ändå är pälsen fuktig. Å hur man ser ut efteråt då! Jag alldeles hårig och i hela tvättstugan yr en massa långa hårstrån...nej, tacka vet jag korthår.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards