Mitt liv

Alla inlägg den 1 april 2008

Av Ulle W - 1 april 2008 10:43

Jag hade verkligen sett fram emot att åka till Nordiska Mästerskapen i Norge i september...men nu vetisjuttom jag har så himla entusiastisk längre =(

Vilka regler alltså, bara för att Norge inte är medlemmar i EU...

Man måste skaffa importtillstånd till djuren, samt att samtliga marsvin måste ha ett veterinärintyg att visa upp i tullen, som inte får vara äldre än 48 timmar. Vet ni vad jag får betala för en hälsokontroll av ETT marsvin här på djursjukhuset? Jo, sisådär 400-500:-...och åker man till NM så tar man ju inte gärna med sej endast ETT djur....nej, jag stannar nog hemma, och det tror jag tyvärr är rätt så många med mej som gör...och åker till Finland nästa år istället =)


Saneringen av mitt marsvinsrum går gallant...men vilket slavgöra! Inget jag önskar ens min värsta fiende. Jo, föresten, jag tänkte ringa till Tyskland, och be dom överlämna hon den där ev barnamörderskan, hon kan få straffkommendering och skura burar och bada marsvin åt mej....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards