Mitt liv

Alla inlägg den 14 april 2008

Av Ulle W - 14 april 2008 19:26

Har varit en rätt så mysko dag idag. Alla på jobbet har flytit omkring med allvarliga miner, i sina egna tankar och funderingar. Själv har jag fällt en och annan tår, har haft väldigt nära till gråten ända sen i morse. Men nu har nog den värsta avgrundskänslan försvunnit...tänker så mycket på Englas mamma...


Men nu över till något annat, en rapport från Trädgårdsmässan igår!

Jag och kära mor bokade in oss på en sån där organiserad bussresa tur och retur, himla bekvämt att slippa köra den långa biten själv..speciellt när vi skulle hemåt, aptrött som man var vid det läget.


Min höjdpunkt på mässan var 2 saker, att få köpa ett gäng Liljelökar samt kolla in montern med Svenska Hoyasällskapet.


Mors höjdpunkt var att hitta någon ovanlig pelargon.


Mål nr 1, leta försäljare av liljor...såna fanns det gott om kan jag säga! När vi anlände vid 11-tiden fick man köpa 6 lökar för 100:-....men jag hade fått tips av en luttrad Trädgårdsmässobesökare, att ha is i magen och vänta till em, då är dom billigare!!!

Och nog sjutton hade jag is i magen allt, när kl var 15.30 tyckte jag det var dax för mej att shoppa liljelökar...jag fick inte 6 st för 100:- utan 15 st för 100:-!! Snacka om kap. Tyvärr så blandade försäljaren rätt så friskt ihop alla lökar i samma påse, så det får bli en överraskning sen när dom kommer upp, vilka färger som jag satt var någonstans.


Men innan jag shoppade lös på lökarna så besökte vi såklart alla glada Hoyamänniskor i deras monter. Jag letar efter en sort som heter

 h.telosmoides...det fanns en sån stickling till försäljning, med 4 blad varav 2 var gula och tråkiga och kostade.....200:-!! Jag trodde dom skämtade, missade en auktion på sen sån stickling förra veckan på Tradera, och den gick för 25:- och var mkt större....

Nåja, insåg snabbt att alla sticklingar var helt sjukt dyra! Hade bara råd att köpa en enda, för 80:- fick jag en mkt fin rotad stickling av h.erythrostemma...


Mamma hittade 5 st fina sticklingar av lite ovanliga pelargoner, så vi var mkt nöjda med dagen. Otroligt ont i hela kroppen hade vi, och jag somnade nånstans vid Årsta Partihallar och vaknade inte förens i Sala.





Av Ulle W - 14 april 2008 08:14

Här skulle jag skriva om min trevliga dag på Trädgårdsmässan igår...men det kom av sej lite.

På vägen hem så ringde först min närmaste chef och berättade att våran "högste" chef, den som är bas för hela vårat skoldistrikt, hastigt avlidit...

Sen hör vi beskedet om Engla....

Så glädjen kom av sej....


Känner mej just nu lite tom inombords. Mordet på Pernilla har följt mej under alla dessa år. Jag bodde då bara några 100 meter ifrån där hon mördades, och har otaliga ggr fått redogöra inför polisen, vad jag och min dåvarande pojkvän gjorde den natten...alla i det här området förhördes säkert 10ggr, ifall vi sett eller hört nåt.

Jag och min pojkvän hade varit ute på krogen, och kom hem, troligtvis, bara några minuter innan det här hände. Säkert har vi sett Pernilla och hennes förföljare på vägen hem, men sånt tänkte man ju absolut inte på! Att det nu är uppklarat är jag otroligt tacksam för, speciellt med tanke på Pernillas familj, som äntligen kan få ro...


Skänker också massor, massor av tankar till Englas familj.....


Jag är i det flesta fall emot dödsstraff. Men i detta fall tycker jag att denna mannen förverkat sin rätt att leva...måtte han aldrig bli utsläppt bland oss igen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards