Mitt liv

Alla inlägg den 30 april 2008

Av Ulle W - 30 april 2008 21:05

Jag jobbar ju på dagis...eller förskola som det numera heter...visserligen inte i barngrupp, utan "bara" i köket, men jag får gott om tid över till att reflektera hur det verkligen fungerar på en fullt normal förskola.


På våran förskola har vi till och från under en längre period varit drabbad av magsjuka..både barn och personal har varit hemma i omgångar och äcklat sej (jag har klarat mej, *peppar peppar*)

Jag blir fullkomligt häpen över hur vissa föräldrar resonerar! Inte bara när det gäller magsjuka, utan även när det gäller andra sjukdomar.

Här följer några exempel, hämtade ur det verkliga livet, och jag är fullt övertygad om att dessa ord inte bara har uttalats på våran förskola....


Följade exempel...det är 8 barn hemma idag, riktig magsjuka, kaskadspyor och sprutdiarré....in kommer barn "A" med förälder som utbrister...."-Ja, han har kräkts en gång här på morron, men det är inte magsjuka, det vet jag, det måste vara något som han ätit!"...2 dagar senare är hela familjen magsjuk....


Eller, barn "B" stövlar in, med pappa i hälarna (som aldrig brukar lämna i vanliga fall) "-Mamma och storebror är hemma idag med värsta magsjukan, men ring mej på mobilen ifall hon börjar kräkas, så kommer jag på en gång!"


Eller, barn "C", bärs in, helt slut och lealös, "-Han hade 38.9 i feber i morse, men har fått en dos med Alvedon, så han ska nog piggna på sej om ett tag!"


Alltså, det här är fullkomligt sant! Hur otroligt det än låter så är det sant! Så här går det till i dagens samhälle när föräldrar inte har råd att vara hemma med sina barn...


Tacka sjutton för att vi inte blir av med magsjukan!!!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards