Mitt liv

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Ulle W - 24 april 2008 20:56

Har varit rätt så lågintensiv med mitt bloggande några dagar...utav den enkla anledningen att det inte hänt något speciellt upphetande att skriva om...tills idag, dagen då ALLT hände =)


Börjar med morgonen, som var en sån där apkaotisk morgon där ingenting blev som det skulle. Jag och mannen for runt som skållade troll, 5 minuter innan avfärd till dagis/jobb, letandes efter Jennies jacka och Hello Kitty kepa som hon ABSOLUT måste ha! Varken jackan eller kepan fanns någonstans. Blev att leta fram en fleecetröja och en annan kepa (som faktiskt dög) och ilfart till dagis. Väl där, hann jag öppna bildörren och sätta foten i backen, när jag insåg att jag glömt Daniels överdragsbrallor....in i bilen och superjättemycket för fort hem, sladda in på gården, säga snabbt hej och hejdå till äldsta dotterns som just vaknat, iväg igen, sladda in på dagisparkeringen, ur med ungarna och kasta in dom i armarna på "fröken"....

Och ser att Jennies jacka och kepa hänger på hennes krok på dagis....


Kom till jobbet en minut före jag börjar jobba, tur att vi inte har stämpelklocka!!! Men gillar absolut inte att stressa så här på morron =(


Sen då, ringer mitt X, som är pappa till äldsta dottern, och berättar att Johanna ska till Sundsvall på audition den 10 maj. Hon skrev ett brev till Wild Kids (äventyrsbarnprogram på 1an), och tydligen vill dom nu se mer av henne =) Så håll alla era tummar och tår att hon får vara med!


Kvällen har gått åt att trimma klart mitt enda marsvin som ska med till Borås i helgen. Har även kopierat alla papper till årsmötet...mycket papper blev det!


När jag matade djuren så ropar min man, att jag ska komma och kolla på nåt ute på gården. Där står Johanna med våran katt Findus i famnen!!!! Han har varit försvunnen sen i början av februari, och vi har så smått börjat leta efter en ny katt (grannen har 3 veckors kattungar)

Han var skygg som sjutton och himlars vad tovig!!! Efter lite kel i soffan började han spinna, och smakade lite på maten...men ville inte gärna vara inne. Han fick gå ut, och sitter nu uppe i backen vid vedboden och verkar lite fundersam. Helt förvildad är han inte, jag satte mej på backen och lockade, och då kom han genast springade och ville bli kliad. Men jag är lite orolig för hans päls, riktigt otäcka tovor under hela magen. Jag har en klippmaskin till honom, men det är så himla svårt att klippa utan att göra honom illa. Få se om jag får åka till Djursjukhuset och låta söva honom, så alla tovor går att ta bort...om han nu väljer att stanna hos oss, det vet man ju aldrig =(

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards