Mitt liv

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Ulle W - 4 april 2008 22:30

Jag är ju född på senare delen av 60-talet. Och när jag växte upp så fanns det en del flicknamn som idag är väldigt sällsynta! Ta bara mitt eget namn, Ulrika... ser man inte många av idag? Eller Lena, Helene, Christina, Carina, Camilla, Cecilia...och pojkar....Mikael, Anders, Patrik, Henrik, Lars, Christer...visst är det märkligt? Det här med namntrender?

Av Ulle W - 4 april 2008 09:34

Tio första:

Första bästa kompis: Lena

Första bil: En ljusblå Volvo 142 -74

Första kärlek: Pappa

Första husdjur: Boxerhundarna Baccara och Trollet

Första semester: Teneriffa med Mamma när jag gick i 6.an

Första jobb: Charkuterist, på sommarlovet i gymnasiet

Första köpta skiva: New Order

Första riktiga kärlek: Anders

Första piercing:  Förutom hål i öronen, har jag haft en ring i näsan. Fick lov att ta bort den när jag jobbade med mat, så nu har hålet växt igen.

Första konsert: Oj! Kan inte komma ihåg?


Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Rött vin

Senaste bilfärd: Igår eftermiddag

Senaste filmen du såg: The Messengers...TOKBRA!

Senaste ringda telefonsamtal: till min man för att fråga om branden i Falun

Senaste bubbelbadet: Allt för länge sen

Senaste spelade cd: "Vi sjunger om bondgården" Barnskiva i bilen...

Senaste kyss: I går kväll

Senaste gången du grät: Igår när jag kollade på Spårlöst, hon som letade efter sin pappa i Japan.

Senaste måltiden: Wokgryta med kyckling och nudlar


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej

Blivit arresterad? Nej

Blivit kär vid första ögonkastet? Ja, en gång!

Fått ditt hjärta krossat:? Många gånger...

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Tolkningsfråga

Haft ett one night stand? Yes

Busringt till nån? Nej, faktiskt inte!


Sju saker du har på dig:

1. en lila  luvtröja

2. ett par blåa jeans

3. svart bh

4. ett par rosa hipster med bruna apor på

5. ett par rosa strumpor

6. Halsband från Pilgrim

7. Förlovnings och vigselring

Sex saker du gjort idag:

1. Matat djuren

2. Kollat Marsvinsspelet

3. Duschat

4. Ätit frukost

5. Bytt bajsblöja på sonen

6. Läst nyheterna på nätet om branden i Falun


Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Tvn

2. Spisen

3. Datorn

4. Bilen

5. Kylskåpet


Tre val:

Svart eller vit? Svart

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad!!!!

Två saker att göra innan du dör:

1. Ta MC kort

2. Bli snuskigt rik!


En sak du ångrar:

1. Att jag gav sjutton i att betala av på lånet jag tog på banken i slutet av -80 talet...

Av Ulle W - 4 april 2008 09:29

hoho! Daniel sa nyss sitt första riktiga ord (ja förutom mamma och pappa då). Vi satt vi frukostbordet och han hade käkat upp sin tallrik med yoghurt, när han pekar och säger klart och tydligt -"Macka!"...såklart att första ordet som kom var matrelaterat, ett sånt matvrak som han är! Men han får gärna äta tycker jag, han ligger lite under BVCkurvan vad gäller både vikt och längd....statistikgalning som jag är så MÅSTE han ju ligga exakt på linjen, annars passar han inte in ;)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards