Mitt liv

Alla inlägg den 10 april 2008

Av Ulle W - 10 april 2008 18:02

Daniel, snart 1 1/2 år gillar skarpt att få hjälpa till med djuren. Visserligen är det roligare att tömma ur maten istället för att lägga i den!


Av Ulle W - 10 april 2008 17:54

Följetongen om mina marsvin och ringormen börjar se ett slut! Samtliga drabbade är klart på bättringsvägen.

Frågan är nu om det verkligen ÄR ringorm dom har/haft???

Det "enda" jag har gjort med dom, är att badat samtliga en gång i Malaseb shampoo, sen smörjt de drabbade områdena med Cortimyk, salva med lite cortison mot fotsvamp på människor....och så sanerat alla burar så klart.


Det här första kortet på Ella är taget den 31 mars...



Och detta kortet är taget alldeles nyss....



Av Ulle W - 10 april 2008 14:20

Vi sitter vid köksbordet och äter lite mellis, bestående av bla frukt.

Jennie, 4 1/2 år, tar en bananbit men börjar pilla bord dom där lösa "trådarna", varvid hon suckar och säger...

"-Jag tycker inte om såna här kladdiga banantrådar!"

Hon får bort alla, och tittar sen på sin tallrik där dom ligger, och säger...

"Men såna här trådar är jättenyttiga...för krokodiler!"

Jag säger förvånat...

"Jaha!, det hade jag inte en aning om!. Vart har du lärt dej det, har dom sagt det på tvn, eller?"

"Nääääää, sånt vet man bara"! svarar hon...


Så nu vet ni det, gott folk! Ifall ni inte vet vart ni ska göra av banantrådarna, spara dom tills ni ska på Skansen, så kan ni mata krokodilerna med dom!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards