Mitt liv

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Trädgårdsmässan som kom av sej....

Av Ulle W - 14 april 2008 08:14

Här skulle jag skriva om min trevliga dag på Trädgårdsmässan igår...men det kom av sej lite.

På vägen hem så ringde först min närmaste chef och berättade att våran "högste" chef, den som är bas för hela vårat skoldistrikt, hastigt avlidit...

Sen hör vi beskedet om Engla....

Så glädjen kom av sej....


Känner mej just nu lite tom inombords. Mordet på Pernilla har följt mej under alla dessa år. Jag bodde då bara några 100 meter ifrån där hon mördades, och har otaliga ggr fått redogöra inför polisen, vad jag och min dåvarande pojkvän gjorde den natten...alla i det här området förhördes säkert 10ggr, ifall vi sett eller hört nåt.

Jag och min pojkvän hade varit ute på krogen, och kom hem, troligtvis, bara några minuter innan det här hände. Säkert har vi sett Pernilla och hennes förföljare på vägen hem, men sånt tänkte man ju absolut inte på! Att det nu är uppklarat är jag otroligt tacksam för, speciellt med tanke på Pernillas familj, som äntligen kan få ro...


Skänker också massor, massor av tankar till Englas familj.....


Jag är i det flesta fall emot dödsstraff. Men i detta fall tycker jag att denna mannen förverkat sin rätt att leva...måtte han aldrig bli utsläppt bland oss igen!

 
 
Ingen bild

Lisbeth

14 april 2008 14:13

fy fan vad vidrigt... Stackars, stackars människor!

 
Åsa

Åsa

14 april 2008 16:36

Jag är som du, för det mesta emot dödsstraff.
Men ibland när det är helt säkerställt att det är rätt gärningsman kan man ibland tänka att det vore det bästa.
Samtidigt vill endel av mig att de ska plågas lika mycket som deras stackars offer fått göra....

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

14 april 2008 19:44

Jag tycker vi låter den jäveln lida först, innan vi har ihjäl honom.
Det sägs att sådana som honom får ett rent helvete i fängelset, och det är precis vad jag önskar honom.
Jag är så ARG, Ulle, så jag vet knappt vart jag ska ta vägen med all ilska.

Du tänder väl ljus för Engla klockan 21.00 ikväll??

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Christine

15 april 2008 07:48

Först kastrering utan bedövning!!!
Värsta sortens förbrytare, låt honom lida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards