Mitt liv

Alla inlägg under februari 2007

Av Ulle W - 20 februari 2007 19:26

Den ultimata lösningen för den som inte vill ha en karl bredvid sej i sängen....men ändå inte känna sej ensam =)

Av Ulle W - 20 februari 2007 19:25

Så här ser det ut när tjejer slåss =)

Av Ulle W - 20 februari 2007 19:24

Nån som vill köpa en kattunge????

Av Ulle W - 19 februari 2007 22:05

Jag, och alla andra galna platespottare här i landet, kommer här med en uppmaning till alla bilägare:Snälla snälla, gör ren era nummerplåtar...för bövelen!Det är oooooootroligt frustrerande att inte kunna se vad det står för nummer när plåten är dyngskitig. Å till er som inte förstår tjusningen i platespotting...ärligt talat gör inte jag det heller...men spännande är det!Föresten, nån som vet var jag kan tänkas se 043 i Falun med omnejd? Har letat en vecka nu =(Vill gå vidare till 044 för det har svärfar på sin bil =)

Av Ulle W - 19 februari 2007 21:16

I slutet av mars så har min lokalförening SMF Norrort (marsvin) utställning och jag har tagit åt mej uppgiften med att ta emot anmälningar. Då ska utställarna fylla i en förtryckt blankett och skicka till mej. Längst ner på blanketten finns en rad där det står, först ett streck och sen "i anmälningsavgift är betald" Där är det meningen att man själv ska räkna ut hur hur mycket man ska betala och så skriva i summan. Detta för att underlätta för föreningen att kunna kolla av, och slippa räkna ut anmälan för anmälan.MEN, 98% av alla utställare fyller i det exakta beloppet. Men de andra 2% har visst missuppfattat denna uppgift totalt! Det kan stå tex bara ett "Ja", alltså inget belopp, eller "Ja, redan in januari" osv osv....jag garvar ju lite lätt varje gång, speciellt när man ser att det är SAMMA människor som gör samma grej om och om igen! Sen har vi dom utställarna som beskriver sina marsvin helt underbart! Ibland är det svårt att veta vad det är för färg på marsvinet och då kan beskrivningen vara som följer: "Mörkt chokladbrunt, ja nästan svart, med vissa ljusare strån och otroligt vackra svarta sammetslena ögon...en perfekt beskrivning av en Goldenagouti =)

Av Ulle W - 19 februari 2007 16:17

Igår var det kalajs för käre fadren som fyllde år. Han fick en digitalkamera, så nu har han ännu en teknisk pryl som det kommer ta ett år innan han lär sej (jag får fortfarande, emellanåt, visa hur mobiltelefonen funkar)Men vi fikade, fikade och fikade lite till....åkte hem med näst intill kräkreflexer kan jag säga, men gött var det =)Så här dagen innan pengarna kommer in på kontot så är det ofta otroligt ekande tomt i plånboken. Man funderar på om det ska bli blodpudding eller gröt till middag. Då blir man himla glad när man av en slump "hittar" 300:- på ett konto som man helt glömt bort att man har! Yippie! Så det blir köttfärsbiffar, potatis, gräddsås med lingon i och broccoli till middag istället =)

Av Ulle W - 19 februari 2007 16:11

Jag är en ordpolis...det är en av mina hobbys, att pika och klanka ner på folk som inte kan använda ord som det ska vara...osv osv. Jag svarade på en annons en gång, där en man sålde 4 st Lama djur. Jag tyckte synd om djuren, varför sälja djur som är lama? Varför avlivar man dom inte? Mannen blev skitsur och förklarade för mej att det var minsann inget fel på hans lamadjur inte! Men, jag undrade fortfarande varför han då skrivit att dom var lama? Han fattade fortfarande inte ironin i mina mail....dumma göbbe!Igår lyssnade jag på nyheterna och blev så hiskeligt förbannad på nyhetsuppläsaren! Det var en ung kille som berättade att det var några huliganer som brakat samman nånstans i landet å så sa han -"Men inga personer griptes" Vaddå griptes...det heter väl greps??? Mig veterligen existerar inte nåt ord som heter griptes....eller är det kanske nåt nytt ord som uppfunnits?

Av Ulle W - 16 februari 2007 11:03

ja, jag säger då det!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards