Mitt liv

Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Ulle W - 13 juni 2007 21:18

Anledningen till att jag inte utövar någon idrott är att för det mesta ser man väldig osnygg ut när man anstränger sej.....å det vill ju inte jag göra...se osnygg ut alltså ;)

Av Ulle W - 13 juni 2007 20:43

nu är dom här! Dom här små små varelserna som kan reta totalt gallfeber på en. Jag har provat säkert 20 olika huskurer för att få dom att försvinna....men icke då!

Vilka då? Bananflugorna så klart.

Av Ulle W - 13 juni 2007 14:34

blir......

Helloween med "Just A Little Sign"

Av Ulle W - 13 juni 2007 14:24

Jahapp! Så har man då skaffat sej ännu en hobby. Har läst på några av mina marsvinsvänners bloggar om nåt som heter Hoya??? Va i helskotta är det då? Det visade sej vara en blomma, en sk porslinsblomma (men säg det då ;). Sådana har jag haft ett gäng genom åren men aldrig haft en susning om att det finns så otroligt många olika arter!! Och alla är bara såååååå vackra!!!


Var förbi vid våran handelsträdgård här i byn idag och frågade så klart om dom möjligtvis hade någon Hoya? För tillfället hade dom bara en sort, så det blev en Hoya Kerrii, med supersöta hjärtformade blad. När den väl blommar luktar den inte sådär jättegott, och blommorna avger en liten mängd nektar som blir kladdigt...men vackra är dom!

Sen fick jag ju lov att ta en vända in på Tradera oxå, så nu har jag lagt bud på en Hoya Wayetii, Hoya Verticillata "Bronze" och en Hoya Calycina.


Jag kan tänka mej att det vid framtida marsvinutställningar även kommer att bytas en Hoyor med varandra =)

Av Ulle W - 13 juni 2007 06:32

Vad gör jag uppe den här tiden på dygnet då? Jo, lillprinsen har varit helt otroligt jobbig hela natten. Han är täppt i näsan och gnäller mest hela tiden. Tror det är en liten tandsing på gång? Hur som helst, vid halv 5  var han totalt klarvaken och låg i sin säng och "pratade" för fullt. Han fick torr blöja och lite näsdroppar, men inte allt vidare trött. Men NU så har han helt plötsligt somnat...men då är ju jag helt klarvaken i stället!

Undrar just om jag ska ta reda på tvätten som ligger i soffan och väntar på att bli struken? Eller kanske överraska ungarna med nybakt frukostbröd? Nej, för sjutton, det lät jobbigt....kryper nog ner i sängen med morrontidningen istället =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards