Mitt liv

Alla inlägg den 19 juni 2007

Av Ulle W - 19 juni 2007 21:10

Har just städat alla burar, attan så nöjd man är efteråt..både jag och djuren ;)

Luktar såååå gott av fräscht spån och massor av hö. Brukar gå igenom alla djuren just när jag städar, Fraganzia alias "Fraggel" har i två dagar varit helblöt under rumpan/magen av kiss. Å runt själva slidan är det nåt ljusgult klet, nästan som kristaller. Hon är som vanligt så jag vill inte ge henne nån Bactrim eller nåt. Har aldrig sett nåt liknande? Nån av mina marsvinsvänner som har nån aning???


Var ner på stan en sväng och in på musikaffären, Johanna har ju börjat spela elgitarr i ett tjejband så hon vill ha en egen gitarr (brukar låna Mickes). Vi hittade en skitsnygg röd som vi ska hämta i morron. Så hon får den i en tidig födelsedagspresent (fyller i augusti).


Köpte ju en säng åt Jennie på IKEA igår, och när vi skruvat ihop den så fattades det en ribbotten. Ringde idag och fick beskedet att det ingår inte en sån!!!! Men hur sjutton har dom tänkt att man ska kunna veta det då? Jo, man ska  lusläsa den där lilla lappen som sittar på varje produkt, där stod det tydligen att man fick köpa till en ribbotten *morrar*. Så jag beställde en och det skulle bli 220:- med frakt..så jag ska avbeställa den bara jag får ordernumret så kan Micke tillverka en istället.


Har vunnit några auktioner på Tradera på följande Hoyor =)

H.calycina

H.wayetti

H.tsangii

H. verticillata "Bronze"


snart är vardagsrumsfönstren fulla av hoyor!

Tog till mej Idas råd och släppte ner H. carnosa Compacta från ställningen, så nu är den en vacker ampel i stället.


I morrn är det barnbidrag!!!


Dagens låt blir psalmen "I denna ljuva sommartid" tycker den passar ypperligt just nu, så som naturen ser ut! Å alla underbara blomdofter!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards