Mitt liv

Alla inlägg den 16 juni 2007

Av Ulle W - 16 juni 2007 19:55

En till bild på en hoya, denna gången en Hoya kerrii. Rätt så gullig med sina hjärtformade blad =)

Av Ulle W - 16 juni 2007 19:49

Här är bild på en Hoya carnosa compacta. Visst är den häftig med skruvbladen! Gillar den skarpt. Köpte den på Lövhyddans handelsträdgård häromdagen =)

Av Ulle W - 16 juni 2007 18:37

Eller rättare sagt fyra nummer. Det gäller mitt Platespottande. Vi var på utflykt runt i Dalarna idag och då såg jag 084, 085, 086 efter samma väg och inom 5 minuter! 087 stod på en parkering i stan.

Vad har vi gjort på våran utflykt då?

Jo, först till Touringbutiken och provade skinnställ. Hittade ett supersnyggt och välsittande set i skinn för 7.500 Så om nån av en händelse har dom pengarna liggande till ingen nytta så mottages dom tacksamt ;)

Det blev ett par handskar istället.

Sen bar det av till Djurås By där vi hälsade på min polaris Puppi och hennes mongo rotweiler Thomson. Puppi hade en annan rottis förut som hette Gibson som oxå han var totalt ustörd...undrar just vad hon gör för fel?? Men både Gibson (R.I.P) och Thomson är jordens goaste och sötaste vovvar. Tom min man som annars är livrädd för stora svarta hundar lekte friskt med Thomson =)

Sen bar det av till Borlänge och Burgarkungen för en smarrig och hälsosam middag.

Jaha, tog jätteomvägen över Vika på vägen hem och hälsade på min pappa och hans sambo Carina.

Efter mitt nyvunna intresse kommer jag på mej själv att spana i folks fönster bland växterna. Jag brukar ställa frågan -"Har du någon Hoya?"

Enderar ser dom ut som fågelholkar och frågar tillbaka -"En vaddå?"

Sen får man såna här svar, som jag fick av Carina -"Ja visst! Det står en H.carnosa i fönstret i matrummet som snart ska blomma, sen har jag några här som jag inte vet vilken sort det är".

Det är sånna gånger man vill hoppa och klappa händerna...skitlarvigt!

Så nu ska vi byta grejjer med varann...jag får hoyasticklingar och hon ska få en bit av ett vildvin som jag har utmed husväggen...som börjar slingra iväg lite väl mycket tycker jag!

Men nu var det väl ändå dax att fara hem, tycker ni inte?

Jo, det tyckte jag oxå, så vi åkte hem till Grycksbo igen...köpte lördagsgodis och jag har just klippt gräsmattan med handjagaren så alla djuren har varsinn jättehög med gräs som dom mumsar på!

Själv mumsar jag på en iskall Gravendal cider med smak av hallon och lime.

Av Ulle W - 16 juni 2007 10:48

Glömde ju dagens låt igår så då får det bli två stycken i dag istället ;)


Erasure "I Love To Hate You"

och

Cheap Trick "I Want You To Want Me"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards