Mitt liv

Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Ulle W - 20 juni 2007 22:01

Fick mina första Hoya sticklingar med posten idag =)

En H.verticillata "Bronze" och en H. tsangii

Båda var än så länge orotade så jag har varit ute i skogen och plockat lite vitmossa, lindat in stjälkarna och satt ner dom i ett "miniväxthus". Så nu är det bara att vänta tills det kommer rötter och sen plantera i kruka =)

Av Ulle W - 20 juni 2007 21:53

Precis som jag trodde Rosie kunde inte hålla sej längre utan födde just sin kull oxå =)

Nu blev det 3 st jättebäbisar, 3 killar alla self PE golden....men tyvärr har två av dom veck. Jag blev lite paff när jag upptäckte det, för jag har varit otroligt förskonad från detta. Av 63 goldenbäbisar är det nu bara 4 st som fötts med veck.

Pappa till kullen heter JumJums Alfa Romeo och mamma heter SCh JumJums Rose Red.

Namnförslag på L mottages gärna =)


Vaddå veck undrar kanske du nu? Det är inget som är skadligt eller gör ont för marsvinet. Det är en ren skönhetsgrej och innebär att yttersta delen av örat är lixom inåtvikt litegrann. Detta är troligtvis ärftligt och ger poängavdrag vid rasutställning. Därför blir man som uppfödare lite besviken, ifall det i förövrigt är ett mkt fint djur som föds med ett veck på örat. Ibland har djuret veck på båda öronen...


Av Ulle W - 20 juni 2007 20:36

I förmiddags kom en kull med söta goldenbäbisar. 5 st blev det men två pojkar var dödfödda. Kvar blev 3 st små flickor, en self PE golden, en eng crested PE golden och en eng crest DE golden...vikter runt 55-65 gr så dom är rätt så små =( Alla 3 har mkt fina typer och jääääätte stora ögon, så jag hoppas dom överlever.

Pappa heter JumJums Alfa Romeo och Mamma heter SCh JumJums Utopia och hon är totalt värdelös som mamma...bryr sej inte ett dugg om ungarna utan ser helt panikslagen ut om en kommer för nära. Däremot så tar Rosie hand om dom, hon är oxå på G att föda, så kanske hon tar sej an dom här småflickorna oxå?

Men jag kan banne mej inte hitta på några namn till dom! Dom ska heta något på K, och en ska iallafall heta Kaprifolia...sen är det tvärstopp!

Så namntips mottages gärna =)

Av Ulle W - 20 juni 2007 10:43

Jag tror jag kräks! Att det ALLTID ska tjafsas och gnabbas och kastas skit på varandra!!! Nämn den föreningen där allt flyter smärtfritt utan konflikter?

Var förut med i hästförening, men gick ur pga av all osämja. Nu har ett mycket infekterat ämne även dykt upp i "pälsbolls"föreningen...och jag som ledamot i Riksstyrelsen blir automatiskt involverad i detta...

Varför kan folk inte vara glada, trevliga, snälla, kramas med varann, prata om roliga saker och framförallt ha kul med våra djur????

GAAHHHHHH!!!!!!!!!!!

Av Ulle W - 20 juni 2007 10:38

I ögonvrån skymtade jag skräcködlan bakom en hylla i affären. Med otrolig smidighet och perfektionism undvek jag denne, av etter stinkande varelse!

Tänkte att banne mej så ska denne inte få förpesta min hittills braiga dag...å jag lyckades!! Ödlan såg mej, det är jag säker på, för andra i familjen kände sej tvingade att ge sej till känna....hoho! One more victory in my life!!!!

*moohhahhhaaaahhh*

Av Ulle W - 20 juni 2007 09:08

Så idag ska det shoppas minsann! Fast bara nyttiga saker...först kraftfoder till djuren, sen lite mer blommor till lådorna på verandan, blomjord å massa annat grejs som behövs när hoyasticklingarna kommer med posten, mat inför midsommar....sen är det nog inget mer?

Jo, vi ska gå å klippa oss i eftermiddag, jag och barnen =)

I kväll är det full rulle, grannen har "öppet hus" för att fira in sej som pensionär.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards