Mitt liv

Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Ulle W - 7 mars 2008 14:49

Så här ser dom ut, nykomlingarna från i morse. Blev en del ändringar vad gäller färg och ras, nu när jag kikat ordentligt på dom =)


Från vänster har vi honan JumJums Walencia, 103gr, english crested saffron...tyvärr dubbla veck =(((

I mitten jätteklumpen JumJums Wincent, 123 gr, satincrested PE golden...han stannar helt klart!

Längst till höger är det hanen JumJums Winston, 90gr, satincrested buff...han stannar kvar på Stand Bye ett tag.


Sen hittade jag ett litet stenfoster i buren, ett himla litet som troligtvis slutat utvecklas nån stans i mitten av dräktigheten...men lika äckligt varje gång är det att hitta en sån där "alien"

Av Ulle W - 7 mars 2008 10:24

Jag hade rätt! I  morse satt det 3 stoooora knubbiga bäbisar under mamma Jabbas mage. Hon hade städat och gjort fint i buren, så inte ett spår syntes att där varit en förlossning.

Han bara titta som hastigast på ungarna innan jag for till jobbet...så nu längtar jag hem!!!

Det var två hanar och en hona, alla satincrestade...men färgerna nudå...

Jag börjar fundera om det inte är en viss uppfödare av buff/saffron, inte långt i från mej,  som har "cast a spell on me" ;)

Det är iallafall en saffron, en DE Golden och en till guling, tror det var en saffron det oxå *haha*

Tror alla tre var utan veck =)

Jag ska visst inte föda upp goldens....eller så är hela min golden linje inne på att föra fram det buffanlag som de flesta bär på! Nåja, det är lite roligt med lite färgvariation...


Ska väga och fota när jag kommer hem, så bild kommer =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards