Mitt liv

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Ulle W - 9 mars 2008 12:26

Anmälningstiden till våran utställning i Valbo den 24 mars går ut i morgon. Hittills har jag fått jättelite anmälningar =(((

8 juniorer, 21 seniorer och 20 pettar....hoppas verkligen att min postlåda och mailbox svämmas över av anmälningar i morgon!

Den kan ju ha att göra med att nu finns det fler utställningar att välja mellan, så folk kan välja vart i landet man vill åka. Så var det inte för några år sen, då var det kanske en eller två utställningar per månad i hela landet. Nu kan du åka på utställning så gott som varje helg ifall du är villig att resa runt i landet. Himla kul tycker jag att det är, utvecklingen i marsvinsföreningen går framåt =)

Och utvecklingen kanske kommer att se ut så här i framtiden, hyffsat små utställningar som är avklarade i tid, så man kommer hem i något sånär "kristlig" tid på kvällen! Det är inte kul att kliva upp 5 på morron, köra bil i 3 timmar, och sen samma resa hem för att dödens trött stappla innanför hemmets dörr vid 22 på kvällen...

Av Ulle W - 9 mars 2008 12:22

Nu mina marsvinsvänner behöver jag er hjälp igen. En av de danska honorna, som flyttade in här för några veckor sen, har fått jordens största böld under hakan. Den är stor som en pingisboll och stenhård! Hon hade den inte i torsdags vet jag, men däremot på fredagkväll. Hon ser ut att kunna äta normalt, men själva bölden "strålar" ut från underkäken. Hittar inget ingångssår, så jag skulle tro att hon isåfall har ett sår i munnen?


Så nu undrar jag, vad göra? Vänta några dagar och se ifall den spricker av sej själv, eller låta veterinären skära upp den????

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards