Mitt liv

Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Ulle W - 21 mars 2008 20:11

Ännu fler blåsor har blossat upp i min mun...inte kul =( Nu har jag, förutom under tungan, även en som ett pärlband på hela insidan av underläppen *gråter*

Men Xylocainvätskan gör susen, så jag iallafall kan äta ordentligt.


Vet ni, min kära make har nominerat mej att, kostnadsfritt, få följa med Mix Megapol/Gry på en 4 dagars resa till Mallorca! Håll tummarna stenhårt att jag får åka med! Skulle verkligen verkligen verkligen vilja åka, och ladda batterierna i några dygn...Allt bjuder dom på, flyg, boende och mat...


Blev en liten nostalgitripp här alldeles nyss....fast en negativ sådan...maken kom upp för trappen...iförd VITA TUBSOCKOR!!!!! Har ingen aning om varifrån han grävt fram dom...men hiskeligt fula är dom iallafall! Undrar just om det kanske var en liten hint om att han vill ha nya strumpor?


Ni som var tonåringar i början av -80 talet, minns ni de vita tubsockorna, loafers med små tofsar på och för korta brallor på killarna? FYYYY FAAAAAAN vad fult! Det är ju inte klokt vilket apfult mode det var på just -80 talet. Själv var jag ju punkare på den tiden, så jag behövde inte bry mej så mycket om modet...

Av Ulle W - 21 mars 2008 12:57

Uppe i ottan som var i morse, dock ofrivilligt, lillprinsen tyckte det var dax att kliva upp strax efter 6 *suck* Det enda som är negativt med att det är ljust ute tidigt på mornarna nu. Vi har ju bytt sovrum, från nedervåningen till övervåningen, och inte hunnit fått upp persienner än, bara vanliga gardinen som är fördragen.

Nåja, var på City Gross för shopping (helt på egen hand, familjen fick stanna hemma) redan vid 10. Tyvärr var jag inte ensam, knökfullt med folk! Men det blev det sista inför påskbordet i morgon, lite annat smått och gott, bla en ny kökslampa som jag sneglat på ett tag varje gång jag varit där och handlat =)

När City Gross var avklarat blev det en tripp till Lidl för inköp av grönt till djuren. Men vad hittar jag inte där då? JO! Ett litet miniväxthus som man kan stå raklång i *jippi*

Två rader hyllor på båda sidor som kommer rymma massor av smått och gott.

Så nu ska här sås frön! Attan vad kul det ska bli!

När jag får mat till jobbet, så kommer alltid sås och grytor och sånt i små behändiga plastlådor. Dessa plastlådor har jag diskat noga och sparat ett tag nu, och dom är helt perfekta att så frön i =)


Nu är kl 13 och jag vetisjutton vad jag ska sysselsätta mej med resten av denna långfredag? Vädret ute är bläk, snö och sol om vartannat och en iskall nordanvind som viner runt knutarna.

Ska nog pyssla lite med djuren i allafall, några burar som ska städas och två djur som ska trimmas till Valbo nästa helg...


Zoeys böld är mkt mindre, jag klämmer och klämmer och sköljer, i morse kom det mest gammalt blod, inte så mycket var längre...så det finns hopp för fina damen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards