Mitt liv

Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Ulle W - 16 mars 2008 18:12

Här har solen strålat hela dagen. Jag och barnen var ute tidigt, redan vid 10. Jag placerad i en solstol och ungarna grävde gångar i gruset på gården. Fåglarna kvittrade sej hesa och allt var bara för underbart....tills helvetet brakade loss vid 11. Då bestämde sej alla mina grannar att i dag jävlar skiner solen så då ska vi kapa ved....med MOTORSÅG!!

"VM i motorsågning har idag avklarats på Skogsbyvägen i Grycksbo, vinnare blev han på nr 5 för han har nu störst vedhög"

.....faaan vad sur jag var kan jag säga. Jag är en sån granne som anser att på söndagarna ska det vara lugnt och fridfullt, jag skulle aldrig komma på att klippa gräset eller så en sån dag....men mina grannar är alltså inte av den uppfattningen.

Att sen försöka få en 1 1/2 åring att försöka somna i vagnen till detta oljud var näst intill omöjligt! Så vi fick städa ihop alla leksaker och GÅ IN!!!!

Jävla puckon! Hoppas nån av mina grannar läser det här och skäms....

Av Ulle W - 16 mars 2008 09:08

Nu är här nästan tomt på rexar....levererade 4 st till A i går i Kallhäl...samt gav henne till skänks allra vackraste Tändstickan. Kändes lite tungt i sinnet att lämna ifrån mej honom, han har blivit en stor favorit och är en himla lustig marsvinsprick! Lite egen sådär men otroligt go kille.

Nu fick han i allafall flytta hem till A, som jag vet kommer att ta väl vara på honom, både avelsmässigt, men framför allt ställa ut honom..han är ju den allra vackraste och största silveragouti rexhanen jag träffat ;)


Idag ska jag skicka iväg Silvana, som flyttar till Micklagårdens marsvin uppe i Östersund.

Kvar är två hanar som är till salu, Alfons och Ullbert. Båda är helsyskon men från olika kullar. Alfons är buff dutch och Ullbert buff med lite vitt på nosen.


Kvar här blir så klart allra sötaste Glimma, hon kommer stanna här för evigt, för jag är fullständigt övertygad om att hon är en reinkarnation av våran älskade Majsan! Fick det bekräftat av min allra käraste marsvinsvän Annie igår ;)

Sen blir silveragouti/white honan Orchidé, hennes bror Othello och en till liten hane, Ullrik kvar. Så helt sluta med rexar ska jag inte göra, jag lovar!!


Men som sagt, tomt blir det...lika tomt som när jag skickade iväg alla mina sista beiga till England....dom kan jag sakna emellanåt dom oxå...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards