Mitt liv

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Min dag i Valbo

Av Ulle W - 29 mars 2008 19:28

Tack alla goa marsvinsvänner för en underbart trevlig dag! Tack även för värmande ord....

Lite konstigt var det allt, att inte ha några djur att ställa ut. Men vi kommer igen, när vi är sanerade från ringormen.


Utställningen gick gallant, vi är ett himla bra gäng i SMF Mitt, som kan det här med att samarbeta, så då kan det inte bli annat än bra =)

Hoppas alla utställlare var nöjda, men det verkade det som?


Årsmötet efteråt gick oxå bra...lite nya ansikten i styrelsen fick vi, och sånt gillar jag!


Fick med mej två nya djur hem iallafall (som får bo i tvättstugan tills övriga är sanerade) De två sista golden från Mumindalens...så där har tyvärr en goldenepok gått i graven...ena honan är PE golden SCh Mumindalens Melina, så himla vacker så jag bara drunknar i hennes ögon! Hon är lite till åren kommen, men jag ska försöka få henne dräktig en sista gång. Andra honan är hennes dotter DE Golden och oxå otroligt vacker, Mumindalens Meygan heter hon. Ska sätta henne med hane om några veckor, sen ska hon ställas ut tänkte jag.

Jag tackar Helena så mycket för förtroendet att få förvalta hennes sista goldens. Himla tråkigt att hon slutar med just goldens, hon och jag är helt överens i våra "goldensideal"


Nu ska jag gå ut och kika lite närmare på småtjofräsarna, fast dom är små och många är dom helt otroligt pigga! Dom far runt som skottspolar i buren. I samma bur sitter oxå jättehögdräktiga och jätteöppna Fiesta, så jag måste försöka dutta på lite färg på första kullens klor, innan Fiesta föder, så inte ungarna blir ihopblandade.

Femlingarna ska heta nåt på X....namnförslag mottages tacksamt!

Är rätt så otroligt, det är 3e kullen på X, i den första var dom 6 st, i den andra var dom oxå 6 st och så nu 5...bara för att det är sen sån krånglig bokstav att hitta på namn till!!


Kommer med bild på vildbasarna snart =)



 
 
Ullis

Ullis

29 mars 2008 20:11

Det var en jättetrevlig och välordnad utställning!!!
Tack för idag!

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Annie Ekström

Annie Ekström

29 mars 2008 20:13

Xanadu, Xercses, X-press, X-tra, Xtra Vaganca, X-akt, X-klusiv /-a eller varför inte X-tröm ;-)

Tack för en trevlig utställning, och tack även för SMS:et du skickade. Det gladde både mej och uppfödaren :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pnila

29 mars 2008 21:23

Jag beundrar dig för att du alltid är ärlig ,Även jag har kämpat mot ringorm för några år sedan ,Sanera mera hette just då marsvinsrummet .Mumindalens golden kan man döööö för ....Kul att nån tar över ,
pnila

 
Maria

Maria

29 mars 2008 21:43

En jätte rolig utställning.
Sådär perfekt och mysig!
Tack :)

http://marias.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

29 mars 2008 22:08

Tack för en trevlig utställning i en bra lokal med härligt glada människor! Ser fram emot eran nästa utställning i maj!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

29 mars 2008 22:11

Kan bara komma med ett förslag, som en NewForest hingst på ridskolan jag red på som liten hette, Xandino, det tycker jag är ett superduperfint namn!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene J

30 mars 2008 10:49

X-tas, X-treme, X-amination, X-tra fin, X-clusive

Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle W - 25 oktober 2012 16:58


Sov Gott våran allra vackraste GP JumJums Hilda      Lite ironiskt är det allt att hon dör den 25 oktober. Samma datum för 3 år sen fick jag min sista kull med marsvin...det börjar kännas mer och mer att mitt liv med marsvinen börjar ta slut. ...

Av Ulle W - 28 september 2012 19:59


Såg en liten annons i morgontidningen, där dom sökte tama smådjur till en långfilmsinspelning här i Falun. Jag nappade ju direkt och messade till numret som angavs, och skrev att jag hade två supertama marsvin att erbjuda. Fick ett svar att dom ville...

Av Ulle W - 24 september 2012 19:36


Har fyndat rejält idag. Vi tog en tur till Sågmyra för lite shopping. Blev 3 linnen och dessa snyggingar till mej.   299:- på Scorett        ...

Av Ulle W - 23 september 2012 16:38

Innehållsrik helg! Fredag...konkursutförsäljning på Expert. Vi grävde långt ner i våra plånböcker och fyndade en del...fast kön innan dom öppnade var lång, och kön ut för att betala var oxå lång. Sammanlagt 3 timmar tog det från det att jag ställde...

Av Ulle W - 20 september 2012 10:33

Nu tänker jag ta upp ett ämne, som gett mej lite funderingar. Det här med vaccinationer av barn.   Min äldsta dotter Johanna har nyss fyllt 16 år. Hon har endast fått sprutorna som skyddar mot polio och stelkramp. Och dom fick hon som liten. Den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards